Beste Oefening voor Verbranden van Buikvet

Je lichaam is goed in proporties. Alleen je buikvet blijft goed zichtbaar en hoe frustrerend is dat. Je doet alles goed, maar de ultieme beloning blijft uit.

Hier vind je niet alleen de beste oefening voor verbranden van buikvet. Ik help je ook bij het beter zichtbaar maken van je buikspieren.

Door versterking en vergroting van je spieren, krijgt je kern het stevige uiterlijk dat je zoekt.

Beste oefening voor verbranden van buikvet van dat laatste rolletje.
Beste oefening voor verbranden van buikvet van dat laatste rolletje.

Stappenplan voor het verbranden van buikvet

  1. Volg een fitnessprogramma gericht op kracht.
  2. Vervang tussendoortjes en 1 maaltijd per dag voor proteïne supplementen.
  3. Zorg voor een klein dagelijks energietekort.
  4. Combineer een voedingsplan met een trainingsplan. Het is allebei nodig.

Meer krachttraining dan cardio

Misschien denk je dat je nu flink moet gaan hardlopen of fietsen of zo. Dat is niet zo. Sterker nog: dat gaat juist niet helpen.

Je lichaam went aan beweging

Wat je nodig hebt om het lichaam te krijgen dat je wil, is krachttraining. 3 tot 5 keer per week flink aan de slag.

Je lichaam leert daardoor dat het geen spierweefsel mag verbranden als je extra energie nodig hebt.

Als je gaat hardlopen, gebeurt dat namelijk wel. Zodra je door je beschikbare energie heen bent, is het voor je lijf te lastig om tijdens zware en langdurige inspanningen vet te gebruiken als enige energiebron. Je gaat dan ook spierweefsel omzetten in energie. Daardoor neemt je spiermassa af.

Een extra nadeel daarvan is dat je in rust ook minder energie nodig hebt. Spieren vragen nu eenmaal energie. Met meer spieren verbruik je ook in rust meer energie.

Dus om je probleem op te lossen, moet je echt de nadruk leggen op krachttraining

Slow sports

Rustige vormen van cardio hebben dit nadeel veel minder. Wandelen, (e-)fietsen en slow joggen zijn voorbeelden van duur cardio sporten die wel geschikt zijn.

Slow sports kunnen ook prima op een lege maag gedaan worden. Ze zijn dus geschikt als beweegvorm tijdens intermittent fasting.

Slow cardio is vooral makkelijk om te zorgen dat je voldoende blijft verbranden. Als je vet kwijt wilt raken, moet je zorgen dat je meer calorieën verbruikt dan dat je inneemt.

Variatie

De krachttraining moet ook gevarieerd zijn. Hoe meer je je beperkt tot vaste oefeningen, hoe kleiner het effect wordt. Zodra je lichaam gewend is, houdt verbetering op.

Daarom is het van groot belang een programma te volgen waarin op verschillende dagen, verschillende spiergroepen getraind worden.

Je moet ook proberen het steeds iets zwaarder te maken. Neem bijvoorbeeld meer gewicht, minder pauze of doe meer herhalingen. Hierdoor blijf je je lichaam uitdagen en blijf je verbeteren.

De 18 beste buikvet oefeningen

Om een idee te geven van wat je allemaal kan doen, hier een lijstje met super effectieve krachtoefeningen. Deze lijst is eenvoudig veel langer te maken, er is keus zat.

  1. Deadlifts
  2. Overhead squats
  3. Push-ups
  4. Pull-ups
  5. Ab wheel rollouts
  6. Dead Bugs
  7. Reversed crunches
  8. Planken
  9. Side planks
  10. Reversed planks
  11. Kettlebell swings
  12. Mountain climbers
  13. Glute bridges
  14. Bird-Dogs
  15. Resistance band start the lawn mower
  16. Resistance band Palov hold
  17. Resistance band wood choppers low-to-high
  18. Resistance band wood choppers high-to-low

Trainingsprogramma

Maar verreweg het beste advies dat ik je hiervoor kan geven is: volg een trainingsprogramma. Het liefst een programma waarvoor je moet betalen want dat is super goed voor de motivatie. Uiteindelijk is doorzetten het belangrijkste ingrediënt voor succes. Goede programma’s houden daar rekening mee en bieden ruimte voor pauzes en cheat dagen.

Kies een app of een personal trainer. Ga voor fitness thuis en buiten of op een sportschool, maar investeer. Doe je dat niet, en ga je er even tijdelijk tegenaan, dan wordt je lichaam uiteindelijk waarschijnlijk minder mooi en sterk dan nu.

Thuis en onderweg trainen

Als het lastig voor je is om lid te worden van een sportschool, dan kun je ook thuis en onderweg trainen. En ook dat kan met een programma. Ik doe dat ook en gebruik daarvoor fitness apps op mijn mobiel. Het blog Beste thuis fitness set wijst je de weg.

Proteine supplementen

In dit artikel wil ik niet te diep ingaan op voeding. Toch is het van groot belang voor je succes om de goede dingen te eten en te drinken. Je hoeft daarvoor echt niet alles te laten staan, maar het is noodzakelijk om een goede balans aan te brengen.

Vooral suiker, snoep, witte pasta, witte rijst, pannenkoeken, pizza en alle frituurproducten zijn echt heel slecht als je vet kwijt wilt raken. Lees hier meer over wat je beter kunt laten staan.

Maaltijdvervangers en tussendoor-vervangers zijn bedoeld om op de momenten dat je gewend bent iets te eten, iets te nemen dat de vetverbranding niet in de weg zit.

Extra proteïne zorgt voor een langer verzadigd gevoel. Het is bovendien geschikt voor verdere versterking van je spieren.

Zelf gebruik ik veel puur eiwitpoeder. Behalve dat je er makkelijk een shake van kan maken, kun je het ook eenvoudig gebruiken in zelfgemaakte proteïne repen en proteïne pannenkoeken.

Mijn keus voor puur eiwit poeder is Myprotein Egg White Powder.

Maar je kan bij Myprotein terecht voor vrijwel alles op dit gebied. Het is een van de grootste aanbieders in Europa. Ze hebben een sectie voor goedkope eiwitproducten. Deze producten hebben een goede kwaliteit en een lage prijs. Ook hebben ze een ruime keus aan vegan eiwit producten.

Dagelijks energietekort

Je bent eigenlijk al best tevreden met je lichaam. Het is alleen nog die vervelende rol buikvet die maar niet weg wil.

We gaan dus werken aan het weghalen van de vetrol en gaan hem vervangen door spieren. Je hoeft nu dus niet per se af te vallen. Gewichtverliezen is niet je doel: vetverliezen wel.

Vet verliezen lukt alleen met een negatieve energiebalans. Je moet meer verbranden dan dat je inneemt. Door op de momenten met weinig direct beschikbare energie, de goede training te doen, gaat je lichaam vet verbranden voor de energie die je nodig hebt. Dat is precies wat je wil om buikvet te verliezen.

Voor een challenge heb ik een keer een vetverbrander gebruikt. Ik moest per dag 2 keer 2 capsules innemen. Naast deze ‘fatburner’ heb ik mijn dieet aangepast en heb ik extra gesport.

Een belangrijk stimulerend effect van de fatburner was dat ik niet wilde falen. Het moest me gewoon lukken en de capsules herinnerde me daaraan.

Na 30 dagen was ik van 15% vet terug naar 11,3%.

De fatburner die ik gebruikte is Xtralean van Holland & Barrett. Let wel op dat je de eerste 2 capsules met je ontbijt en de laatste 2 met de lunch inneemt. De capsules bevatten cafeïne.

Gouden tip: lees het artikel over intermittent fasting en pas dat toe met slow cardio training zoals wandelen of rustig fietsen.

Rustig bewegen aan het eind van een periode vasten levert een boost in je vetverbranding op. Iedere keer dat je op je nuchtere maag, op de goede manier, 90 kilocalorieën verbrand, raak je daadwerkelijk 10 gram vet kwijt.

Een gemiddeld dagelijks tekort van 300 tot 600 kcal is goed vol te houden. Dat komt gemiddeld neer op 50 gram vet per dag!

Bij het droog trainen academie weten ze daar alles van. Ze hebben een goed programma dat jou daarbij kan helpen. Dit is de link naar het Droog Trainen Protocol Mannen, en deze gaat naar het Droog Trainen Protocol Vrouwen. Het zijn complete programma’s die eten en sport combineren. Bovendien stimuleren ze het volhouden op een goede manier. Zo wordt het een nieuwe manier van leven waardoor de kans op terugval afneemt.

Conclusie

  • Richt je vooral op krachttraining en vermijd veeleisende cardio zoals hardlopen.
  • Vervang een maaltijd per dag voor eiwitrijke supplementen.
  • Zorg voor een klein dagelijks calorieën tekort.
  • Volg een programma zodat je gestimuleerd wordt en doorgaat tot je het einddoel bereikt hebt.

Hey,

Als je dit leuk vond om te lezen en je hebt er wat aan gehad, dan zou ik het enorm waarderen wanneer je het met je vrienden wilt delen.

Hiermee help je me mee de wereld een gezondere plek te maken, één persoon per keer.

Super tof van je,

Frank

Stuur me een bericht met messenger of e-mail

Avitar Frank

Vergelijkbare berichten

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.